Skip to main content
Til toppen
Minimesse 2025 Hold av datoen! Torsdag 20. Mars

Frakt og Retur

Bestillingsrutiner:

For henvendelser som ikke gjøres via vår bestillingsportal, kan dere kontakte oss på:

  • oslo@matcompaniet.no
  • stavanger@matcompaniet.no

Disse e-postadressene brukes også dersom produkter ikke er på lager og må forhåndsbestilles, eller ved generelle produktspørsmål som du ikke finner svar på via vår nettside.

 

Bestillingsfrister:

Oslo: Bestillingsfristen er kl. 12:00 dagen før levering. Dette er en absolutt frist grunnet logistiske hensyn.
Stavanger: Fristen er også kl. 12:00 dagen før levering, men ved spesielle tilfeller kan det være mulig å få levering samme dag. For å få dette til, må bestillingen være inne senest kl. 08:00, og det må legges inn en kommentar i ordren om at man ønsker samme dag levering.
Frakt og leveringsbetingelser:

Alle ordre over kr 2 000,- leveres fraktfritt med lokal distribusjon i Oslo og Stavanger.
For ordre under kr 2 000,- påløper et leveringsgebyr på kr 300,-.

Henting av varer:
Hvis du ønsker å hente varene selv fra våre lager, må bestillingen sendes innen kl. 08:00 samme dag, og varene kan hentes mellom kl. 12:00 og 15:00. All henting må avtales på telefon i forkant.

Distribusjon utenfor Oslo og Stavanger:
For distribusjon utenfor disse områdene benytter vi eksterne transportører, og mottakeren betaler frakten. Vi sender samlepaller en gang per uke til følgende byer:

Bergen og Trondheim: Ordrefrist kl. 12:00 på tirsdager for levering på torsdager.

Kristiansand: Ordrefrist kl. 08:00 på tirsdager for levering på onsdager.

Ønsker dere å få varer levert med Tine, må dere være registrerte kunder der. Registreringen kan gjøres [her].

Forventet holdbarhet:
Vi følger bransjestandarder for holdbarhet på våre produkter, og vi forsøker alltid å tilby varer med best mulig holdbarhetsdato.
134 Tabell for fordeling av total holdbarhetstid på en vare – Stand

Reklamasjon:
Reklamasjoner og avvik må meldes umiddelbart ved varemottak. Dette kan gjøres via e-post eller telefon til den avdelingen som har sendt varene. Vær oppmerksom på at varer ikke skal kastes før kontakt med våre medarbeidere er opprettet. De vil gi deg videre instruksjoner om dokumentasjon, retur osv. Varer som kastes uten dokumentasjon vil ikke bli kreditert.

Kunder i Oslo må fylle ut dette skjemaet ved retur.

Min side